dilluns, 10 de juny del 2013

Have a nice swim (zoot open water-travessia 3000 Begur)

Canvi de xip. Teniem en ment una travessia amb una distància mínimanent considerable feia moltes setmanes i finalment el dia arribava...i als reptes s'arriba amb ganes o sense masses ganes, i jo reconec que aquesta vegada arribava amb ganes de nadar.

Setmana posterior a la cursa de muntanya de Molins i cames com pedres que comporten que durant 4 dies em dediqui exclussivament a nadar ( es impossible correr i molt menys fer bici, tot i el meu intent dijous per Collserola) amb sensacions molt bones, molt tranquileta pero tirades de 2000-2500 que m'aporten una certa tranquilitat pel que m'espera...tot i que fins el darrer moment sempre serà un condicionant important com estigui el mar aquell dia.

En Vic tres dies abans em diu que anirem plegats tota la travessia i un dels matins ens posem d'acord en intentar mantenir el mateix ritme (tot i anar ell forçat a anar una miqueta mes lent). Seria ideal provar-ho al mar, però...la plaga de meduses ja està per Barcelona i qui no es conforma es perque no vol.

I així, a la piscina, amb poc entrenament de res que no sigui nadar i descansant dissabte com una campiona arriba el dia. Tinc ganes, moltes ganes, se que podré fer-ho al meu ritme, i les fotos que m'envia el Crespi la tarda abans on es veu com està el mar em fan dormir molt mes tranquila.

Recollim a l' Anna a les 7:00 i anem direcció Aiguafreda. El viatge passa volant i a les 9:30 ja estem quasi amb el neo posat, el Borjita, l' Helena i el Toni amb nosaltres i els de la travessia llarga (per uns moments vam pensar en apuntar-nos) nedant ja fa estona.
A les 10:00, finalment, i després d'un petit escalfament que no fa mes que refredar-nos, veient algun pop, medusa i cristal.lines aigües...donen la sortida. Els primers nedadors de la travessia llarga estan passant mar endins per davant nostre i aviat els dos grups s'uniran.

Sortida desde dins de l'aigua i sota la meva sorpresa rebo alguna que altre hostia. Som uns 300 nedadors i els primers 400 metres son bastant violents, fins que aconseguim sortir de la caleta d' Aiguafreda. Tinc el Vic a la meva dreta sempre i ens veiem mutuament però algun nadador es va creuant i ens dona algun cop. Finalment decideixo no seguir la guerra amb un en particular i deixo que es creui tot el que vulgui i traçar jo el meu recorregut.

Vaig comode, molt comode, l'aigua es increible i jo fins el moment no he vist cap medusa. Entre una cosa i l'altre arribem a l'avituallament de 1500, i els dos parlem per parar a la primera barca ( en aquest punt seré una mica critica ja que els voluntaris de la barca no donen a l'abast i en especial els nens, així que després d'una bona estona aconseguim gotet d'isotonic i taronja, però el mes important, descansar una mica penjats com un mico i parlar confirmant que anem bé). Ara queden només 1500 mes i ja estarem.

I així vaig fent, comode, molt comode...braçada darrera braçada, pensant si seria capaç de fer 6500 (estic gaudint molt), veient una medusa, cantant el rei leon, esquivant un kayak que gairebé em destrossa el crani perque el nen anava mes perdut que jo que se i no m'havia vist (sort del crit del Vic) i seguint acompanyats d'una bona pila de gent de les dues distàncies encarem aquests darrers metres que no son tan comodes com els primers, ja que mentalment un globus de salvament vermell d'heli em fa pensar que ja es l'arribada i al veure que no sempre que tot es fa mes pesat. Així pero, ja estem girant rapidament a la costa de Sa Riera i es de preveure que passant les embarcacions ja estarà l'arc d'arriba.

Efectivament, veiem l'arc, les boies, sentim musica i practicament els darrers 200 metres els fem el Victor i jo sols, esperant-nos força gent a la sorra i sent una experiencia increible. Medalleta, foto, petons dels companys i somriure als llavis.

Gràcies Vic per la companyia, tot i no fer-nos massa cas sabiem que estavem al costat, simplement en tot moment tot anava be. Felicitats a Lid, Crespi, Glo, Aleix, Borja, Anna, Helena i Toni...sou molt cracks.

sortida Aiguafreda
 ....

I ara després d'aquests fets objectius, els meus fets subjectius, que suposo que a més d'un no li farà gràcia llegir-ho, però soc així.

Estic de mala llet. Bé, més que de mala llet es enfadada amb mi mateixa per anar tan lenta. Vaig trigar 1:17, o el que es el mateix, ritme de 2:16 els 100 repercutint els avituallaments per 3450 metres que em van sortir (diguem que l'orientació no es el nostre fort). 

I si, es de colleja, ara estar de mala llet per aixo. Fa mesos hagues matat per nadar una distància molt menor sense parar, sense fer braça o sense agobiar-me cada 200 metres o encara pitjor, just a la sortida quan les hosties van ser constants. I ara, just ara, ni em plantejo aquests problemes, simplement em plantejo perque no vaig ser mes ràpida.

Si, estic de mala llet però en el fons estic feliç, alguna cosa dins meu ha canviat quan ja em pica la formigueta del crono i no tans sols la de la supervivencia, quan nadant penso si podria seguir 3000 metres mes o dinant després busco alguna travessia que fer (per no dir que ara ja m'estic apuntant en una de 7000 metres a l'octubre).

Soc lenta, si, però soc feliç. Cada braçada soc una mica mes forta mentalment.
Quants de ràpids ho poden dir???

(Esto no se para, esto no se para)

Nota: això sortiria fer 3800 en 1:26! jiijij (per si mai em cal fer-los així perque si)

8 comentaris:

  1. Felicitats Anna i Vic, bona travessa. La mar no tant cristal·lina com dius, bastant remoguda cal dir, almenys pel que un autòcton pot acreditar. Pel que veig, vas tenir una mala sortida, jo vaig optar per sortir molt obert a la dreta, tant que quasi tocava la roca. També em va avisar un amic kaiaquista de l'estat de la mar al Cap de Capsasal, advertint-me que el prenés el màxim de distanciat possible, així que vaig optar per anar tota la travessa arran de les boies (poques per cert). Tambe vull aprofitar per criticar el número de kaiaquistes que hi havia a partir del Cap de Begur, per mi que els 60 que van sortir d'Aiguablava es debien desfondar allà, perquè només en vaig trobar 4 des d'Aiguafreda, el mateix número de meduses, per cert.
    Sobre els avituallaments, jo vaig entendre que calia passar obligat entre ambdúes barques, sort que vaig veure de lluny que estàven paral·leles i vaig passar de fer-ho, que sinó, en comptes dels 3420m que em van sortir n'hagués fet molts més.
    Per altra banda, la vaig gaudir com un sardino, tot imitant l'estil dels pocs nedadors que vaig anar trobant tant lluny de la resta, per això crec que vaig anar tant còmode. Al final, em va passar com a tu, vaig fer un mal crono, això sí, em diuen que haig de tornar nedant cap a Aiguafreda i no tinc cap problema per seguir. Coses que passen, suposo, i que quan acabem sempre pensem en que podriem haver fet més.
    Per cert, a veure si us animeu i us aneu apuntant per fer la Radikal Marbrava el cap de setmana del 12 d'octubre, aquí, a la meva zona de confort. Calella-Formigues-Llafranc, 7000 metres molt mal comptats (en són 6 i poc). Vinga! Ara que heu engegat, no teniu cap excusa per no venir. En aquesta sí que no hi falta res. Kaiakistes i seguretat per un tubo! (es nota que són nedadors i que els del poble quan ens hi posem, ens hi posem!)
    De nou, felicitats parella!

    ResponElimina
    Respostes
    1. venint de barcelona fins i tot aquell mar era cristal.li per mi!! va ser un plaer estar alla i nedar pels teus mars! ;) ens apuntem a la radikal avui mateix!!'n

      Elimina
  2. Anna Felicitats! i deixa't de cronos... que ja ens ho varen dir a l'stage! ;-)..
    Jo si que vaig veure aigues cristalines, i piscina piscina, i kayacs a tope, ara si, jo arrambat a les roques per veure peixets, que es el que "m'agrà", i pasar cap de begur, la veritat es que no te preu, organització de 10 i una experiencia mes q profitosa... la propera, a per les formigues.

    ResponElimina
  3. Anna moltissimes felicitats. Estic admirat per la teva progressió a l'aigua. Encara no fa un any estàvem a Banyoles repetin el mantra "No More Braza" i mira el que acabes de fer. Recordo també un dia a la Barceloneta que tot just vas poder nedar 50 metres abans d'agobiar-t'he i sortir disparada de l'aigua.
    Una evolució fantàstica. Superació constant. Que gran.
    La Bastuseta se'ns a fet gran en totes les disciplines.
    Enhorabona

    ResponElimina
    Respostes
    1. moltes gracies Presi. sincerament no se que m'ha passat de l'agost cap aqui pero estic que em menjo qualsevol repte que em proposo. gracies per la companyia i el suport en aquells moments cabrons i d'agobios!!!! ;)

      Elimina
  4. Moltes felicitas Anna. És un gust llegir-te :-)

    Ves amb compte que mai se sap quan "poden caure aquests 3.800m perquè si" :-)))

    ResponElimina
    Respostes
    1. merci roger....els 3800 forma part d'un repte que encara em queda massa gran, pero qui sap...potser algun dia...si vaig passar un mati de zero a algun metre, potser passare d'algun a 226000

      per cert, el dia va ser un sopar de nadal d'spinning de fa tres anys

      Elimina
  5. Bastús, mola això d anar amb algú a l aigua, jo mai ho he aconseguit, de seguida em perdo.
    En el meu cas, què sóc mal nedador, tampoc em sembla què siguis tan lenta. El què em càrrega una mica (i no només t ho he sentit a tu) és això de "m han sortít tants metres..." si el Garmin s equivoca corrent, imagina t dins de l aigua. IMAGINA T. Bé tampoc em càrrega però no ho entenc gaire jiji
    moltes felicitats!!

    ResponElimina